Spring til hovedindhold
Best Western logo

Ofte stillede spørgsmål og svar - FAQ

Nedenfor finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med din reservation og ophold på et af vores hoteller.

Hvis du ikke finder svaret på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på 80 01 09 88.

Booking

Jeg har brug for at ændre eller afbestille min reservation, hvad gør jeg?

Hvis du har booket en pris der kan ændres eller afbestilles, foretager du ændringen samme sted som du bookede; Har du booket direkte med hotellet kontaktes de for den ønskede ændring, har du booket via vores hjemmeside ændrer eller afbestiller du der. Ændringer foretages på vores hjemmeside under Vis booking, hvor du logger ind med for- og efternavn samt reservationsnummer.

Har du booket via en OTA (Online Travel Agent) som for eksempel booking.com, hotels.com eller expedia.com foretages ændringen eller afbestillingen direkte hos dem.

Hvilke afbestillingsbetingelser er gældende?

Afbestillingsbetingelser varierer afhængigt af hvilken type reservation du har lavet. De præcise betingelser fremgår når du laver din reservation og på din bekræftelse.

Følgende er de mest anvendte priser på vores hjemmeside:

  • Flex- og aftalepriser: Kan annulleres frem til kl. 16.00 på ankomstdagen, hvis ikke andet fremgår af bekræftelsen.

  • Best Save, Early Web Special og andre forudbetalte tilbud: Kan ikke annulleres eller ombookes.

Jeg har en rabatkode, hvor indtaster jeg den?

Når du booker via hjemmesiden vælger du alternativet "Bookingkode" i bookingfeltet og indtaster her selve koden inden du klikker tilføj.

Jeg har en rabatkode, men jeg kan ikke finde nogen tilgængelige værelser med denne kode?

Rabatkoder er baseret på tilgængelighed. Hotellets værelser med rabatkoden er muligvis fuldt bookede.

Hvordan booker jeg med en firma aftale?

Når du booker via hjemmesiden vælges ”Bookingkode” i bookingfeltet, her indtastes jeres Firma ID og ”tilføj”.

Hvordan booker jeg et værelse hvis jeg ønsker at betale med et Travel Card?

Du booker som du plejer på bestwestern.dk eller direkte på hotellet. Det er ikke nødvendigt ved booking at oplyse, at du vil betale med Travel Card. Travel Card anvendes på samme måde som kort eller kontant ved check ud.

Hvordan garanterer jeg min reservation for sen ankomst?

Kontakt venligst hotellet direkte for at garantere din sene ankomst.

Kontaktoplysninger til hotellerne finder du på hotellets bookingside, under "Om hotellet".

Må jeg tage mit kæledyr med på jeres hoteller?

Mange af vores hoteller tillader kæledyr, dog ikke alle. Regler og restriktioner kan variere fra hotel til hotel. Vi anbefaler derfor, at du tjekker med hotellet ved booking, eventuelt ved at ringe eller sende en mail direkte til hotellet.

En eventuel kæledyrsafgift kan forekomme afhængigt af hvilket hotel du skal bo på.

Jeg har en ledsagerhund, skal jeg betale noget gebyr?

Gæster med ledsagerhund er altid velkomne, og der vil ikke blive pålagt ekstratillæg.

Kan jeg booke via hjemmesiden uden kreditkort?

Nej. Kortet garanterer din booking og overnatning.

Jeg har ikke modtaget en bookingbekræftelse, hvad gør jeg?

Kontakt venligst hotellet for at få en bekræftelse eller kontakt Kundeservice på 80 01 09 88.

Hvad gør jeg hvis jeg har mistet mit reservationsnummer?

Kontakt hotellet direkte eller kontakt Kundeservice på 80 01 09 88, så hjælper de dig.

Jeg har et spørgsmål vedrørende min betaling, hvem kontakter jeg?

Betaling sker på hotellet. Kontakt derfor hotellet direkte ved spørgsmål gældende betaling.

Kontaktoplysninger til hotellerne finder du på hotellets bookingside, under "Om hotellet".

Hvordan når jeg den centrale reservation?

Den centrale reservation hjælper dig med at booke vores hoteller over hele verden. Du kan nå dem på 80 01 09 88 eller e-mail booking.service@bestwestern.com.

Ind- og udcheckning

Hvornår kan jeg checke ind på hotellet?

Tiden for indcheckning er forskelligt fra hotel til hotel. Du finder gældende information på din bookingbekræftelse, eller på hotellets bookingside.

Hvordan foregår indcheckning?

Du oplyser dit navn og hvis du er medlem af Best Western Rewards. I nogle tilfælde skal du bruge dit reservationsnummer, som du finder på din bekræftelse.

Hvornår er udcheckning?

Tiden for udcheckning er forskelligt fra hotel til hotel. Du finder gældende information på din bookingbekræftelse, eller på hotellets bookingside.

Best Western Rewards

Hvordan bliver jeg medlem?

Det er nemt at tilmelde sig online. Bliv medlem af Best Western Rewards og start med at optjene point i dag!

Er der en udgift forbundet med et medlemskab af Best Western Rewards?

Nej. Medlemskab er gratis.

Hvor kan jeg opdatere mine personlige oplysninger?

Du kan til enhver tid ændre og opdatere kontaktoplysninger via den online adgang til din Rewards-konto eller ved at ringe på 80 01 09 88.

Hvordan logger jeg ind på min medlemskonto?

Hvis du har et medlemsnummer uden at have online adgang til din konto, så tag venligst kontakt til BWR Kundeservice på 80 01 09 88 eller bwr.service@bestwestern.com. Hvis du på et tidligere tidspunkt har registreret en e-mail til din konto, så klik venligst log ind øverste på denne side og tryk herefter på “Glemt kodeord”. Du vil derved få et kodeord tilsendt på den tidligere oplyste e-mail-adresse.

Hvis du ikke modtager en e-mail, skyldes det sandsynligvis, at din registrerede e-mail-adresse er forkert eller mangler. Kontakt derefter medlemsservice.

Hvordan kan jeg tjekke status for min konto?

Du kan til enhver tid se up-to-date information om din konto, såsom registrerede ophold og optjente point. Du skal blot logge ind på din Best Western Rewards konto ved at trykke på log ind øverste på denne side.

Udløber mine optjente point?

Dine optjente Best Western Rewards point udløber aldrig.

Hvordan ved jeg, at mit medlemskab er blevet registreret og er klar?

Umiddelbart efter du har tilmeldt dig, vil du modtage en velkomst mail, der bekræfter dit medlemskab. I denne vil der bl.a. fremgå dit nye medlemsnummer, som du benytter, når du foretager bookinger på vores kanaler. Husk altid at have dit medlemsnummer med dig, hver gang du booker eller tjekker ind på vores hoteller.

Ved at logge ind på bestwestern.dk kan du administrere din medlemskonto og se din pointsaldo, medlemsniveau, fordele osv. Vi anbefaler også, at du foretager dine bookinger i logget ind-tilstand på nettet.

Hvis du ikke modtager en velkomstmail, bedes du kontakte medlemsservice på 80 01 09 88 eller bwr.service@bestwestern.com, så tjekker vi dine kontaktoplysninger.

Hvor kan jeg få mere at vide om Best Western Rewards?

Se mere om hvordan du kan få fordele og optjene point, der kan anvendes til gratis overnatninger, gavekort, specialtilbud og meget mere på denne side . Har du brug for mere information, så er du altid velkommen til at kontakte BWR kundeservice på 80 01 09 88.

Kan jeg tilføje en anden person til min konto?

Nej. Hvert medlemskab af Best Western Rewards er personligt, og et medlemsnummer er knyttet til blot dette medlems konto.

Kan jeg oprette en Rewards-konto for mit firma?

Vi tilbyder forskellige typer virksomhedsaftaler for små, mellemstore og store virksomheder.

Læs mere om vores firmaaftaler her

Optjening af point

Hvordan optjener jeg Rewards point?

Best Western Rewards-medlemmer modtager 10 point pr. Amerikansk dollar brugt på indkvartering (fastsat til en fast valutakurs i lokal valuta).

Der gives point over hele verden på almindelige priser for offentlig indkvartering, der bookes via vores hjemmeside, booking 80 01 09 88 eller direkte på hotellerne.

Der tildeles også point på kontraktprisen, medmindre andet er aftalt mellem parterne.

Hotelpakker og konferencer i Danmark giver et fast beløb på 1.000 point pr. Ophold.

Der tildeles point for op til tre værelser, der betales af et medlem, forudsat at medlemmet bor i et af værelserne, og at andre beboere ikke ønsker point.

Det er også muligt at forbinde programmer fra forskellige flyselskabspartnere til medlemsprofilen og som et alternativ vælge at optjene flyselskabspoint / miles.

Får jeg point, når jeg reserverer direkte på hotellet?

Ja. Husk altid at indtaste dit medlemsnummer, når du booker.

Får jeg point, når jeg reserverer på websted?

Ja. Husk altid at logge ind, når du foretager din reservation.

Optjener jeg point hvis jeg betaler for mit ophold med et Travel Card?

Ja, du optjener Rewards Point eller flyselskabs-point, når du betaler for dit ophold med Travel Card, hvis blot der er tale om en kvalificeret pristype, og du har reserveret dit ophold gennem en af vores egne bookingkanaler.

Hvordan optjener jeg flyselskabs-point?

I stedet for at optjene Rewards Point kan du vælge at optjene flyselskabs-point hos et stort udvalg af globale samarbejdspartnere. For at optjene flyselskabs-point hos én af disse samarbejdspartnere, så skal du via din online Rewards-konto registrere det pågældende flyselskab som din foretrukne optjeningspræference og indtaste dit medlemsnummer fra dette flyselskabs loyalitetsprogram.

Kan jeg optjene både Rewards point og flyselskabs-point for samme ophold?

Det er ikke muligt både at optjene Rewards Point og flyselskabs-point for same ophold. Din foretrukne optjeningspræference afgør, hvilke type point der optjenes for det pågældende ophold. Denne optjeningspræference kan ændres via den online adgang til din Rewards-konto.

Hvis jeg reseverer mere end et værelse for samme nat/nætter, kan jeg så optjene point for hvert værelse?

Du kan optjene point på op til 3 værelser, forudsat at du bor i et af værelserne, og at du betaler for alle værelser.

Hvor lang tid kan der gå før nyligt optjente bliver vist på min konto?

Det kan tage op til 7 dage, før point registreres på din medlemskonto. I tilfælde af flyselskabspunkter kan det tage op til 1 måned, før pointene vises på din medlemskonto.

Hvad gør jeg hvis jeg mangler point for et nyligt ophold?

Hvis du i forbindelse med dit ophold har fremvist dit Rewards-medlemskort, så lad der venligst gå op til syv dage inden dine optjente point bliver vist på din konto.

Hvis der går mere end syv dage efter din afrejse og dine point endnu ikke bliver vist på din konto, så log venligst ind på din online Rewards-konto og udfyld formularen manglende point. Herefter vil du modtage assistance med at få tildelt point for det pågældende ophold. Nye medlemmer af Best Western Rewards, kan få tildelt point for kvalificerede ophold, der er foregået op til 30 dage forud for indmeldingen i Best Western Rewards.

Efterregistrering er tilladt op til seks måneder efter afslutningen af hotelopholdet. Send dokumentation via e-mail til medlemsservice på bwr.service@bestwestern.com. Husk at skrive dit medlemsnummer på dokumenterne.

Efterregistrering gælder kun for reservationer foretaget via Best Western hotels egne kanaler.

Kan jeg købe Rewards point?

Ja, det er muligt at købe 500 Rewards point for $5. (Du kan dog max. købe 20.000 point pr. gang).

Kontakt medlemsservice på 80 01 09 88 eller bwr.service@bestwestern.com for at få hjælp.

Hvad er en kvalificeret pristype?

Betegnelsen ”kvalificeret pristype” dækker over alle ordinære og offentlige pristyper, som bliver reserveret via vores officielle hjemmesider, vores centrale reservationskontor (80 01 09 88) eller direkte via hotellet. Der gives også point i forbindelse med firmaaftaler, medmindre andet er aftalt mellem parterne.

OBS: Reservationer, der er foretaget via eksterne online rejsehjemmesider, giver ikke point eller medlemsfordele. Der gives ikke point på ophold længere end 30 dage. Point gives desuden ikke på grupperejser eller i forbindelse med andre specialpriser.

Anvend dine point

Hvad kan jeg bruge mine Rewards point til?

Optjente Rewards point kan anvendes til en lang række spændende ting, såsom bonusnætter på hoteller rundt om i hele verden, Best Western Travel Cards og gavekort til massevis af samarbejdspartnere.

Hvad er et Best Western Travel Card?

Et Best Western Travel Card er et gavekort, som kan anvendes på vores mere end 4500 hoteller i over 100 lande! Travel Cards kan anvendes som betalingsmiddel på alle vores hoteller rundt om i verden og de udløber aldrig.

Du kan nemt købe et Travel Card (gavekort) på det nærmeste Best Western-hotel eller på vores web.

Hvor lang tid kan der gå inden jeg modtager min bestilling?

Lad der venligst gå op til to uger i forbindelse med modtagelse af digitale gavekort (sendt via e-mail). For fysiske gavekort (sendt med post) kan der gå op til tre uger efter bestillingsdatoen. I forbindelse med fysiske produkter kan der gå op til fem uger efter bestillingsdatoen.

Kan jeg få sendt mit gavekort med ekspreslevering?

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at tilbyde ekspreslevering, som en valgmulighed.

Kan jeg overfører point til en anden Rewards-konto?

Ja. Det er tilladt at overføre Rewards point mellem medlemskontoer, der har samme fysiske adresse. Ønsker du at få assistance med at overføre Rewards point, så tag venligst kontakt til medlemsservice på 80 01 09 88.

Jeg er kun få point fra at have råd til et specifikt medlemstilbud, hvad kan jeg gøre?

Hvis du kun mangler få point for at have råd til et specifikt medlemstilbud, så kan du købe dig til den manglende mængende point. Du vil kunne købe 500 Rewards Point for $5, du kan dog max. købe 20.000 point pr. gang). Ønsker du at gøre brug af denne mulighed, så kontakt venligst medlemsservice på 80 01 09 88 eller bwr.service@bestwestern.com.

Er der restriktioner på, hvor jeg kan anvende mine Rewards point til bonusnætter?

Du kan anvende dine optjente point til bonusnætter på samtlige af vores hoteller rundt om i hele verden. Mængden af påkrævede point varierer i intervaller mellem 8.000 og 36.000 point alt afhængig af hoteltype, placering og sæson. Det er nødvendigt som minimum at have den mængde point, der kræves af det individuelle hotel, for at kunne reservere en bonusnat. Mængden af påkrævede point for hvert hotel kan ses ved at logge ind på din online Rewards-konto og vælge pristypen "Brug Rewards points".

I tilfælde af at du ikke har den påkrævede mængde point ved ankomst til hotellet, så vil det være påkrævet at skulle betale for hotellets aktuelle dagspris i stedet.

Er der nogle datoer, hvor man ikke kan anvende en bonusnat?

Alle hoteller er pålagt at have åbent for denne pristype hele året rundt. Der tages forbehold for at hotellet kan have fuld belægning, hvilket kan bevirke at en bonusnat ikke kan anvendes på det ønskede hotel på den ønskede dato.

Børn og familie

Hvad koster det for børn at overnatte?

Et barn op til 12 år bor gratis sammen med to betalende voksne, når de deler seng med forældrene. For ekstraseng tilkommer der en mindre afgift per nat.

Lokale undtagelser kan forekomme, tjek derfor med hotellet når du booker.

Hvilke typer senge er tilgængelige for børn på hotelværelset?

Det er muligt med en ekstraseng eller en tremmeseng. I forbindelse med booking bedes du kontakte hotellet direkte og informere om hvilken seng du ønsker.

Findes der værelser med en dør imellem, hvor børnene kan sove i det ene værelse?

Mange af vores hoteller har "connecting rooms", hvor man kan åbne en dør mellem de to værelser. På visse hoteller tilkommer en afgift for booking af disse værelser. Kontakt hotellet direkte for mere information.

Er der en aldersgrænse for at bo på hotellerne?

Ja. Mindreårige (børn under 18 år) må ikke checke ind og/eller overnatte alene uden forældre/værge/anden myndig person. Nogle af vores hoteller har en aldersgrænse ved f.eks. besøg i spa, relaxafdeling eller træningsfaciliteterne. Se specifik information under dit udvalgte hotel på hjemmesiden.

Kontakt

Hvordan kontakter jeg kundeservice?

For spørgsmål vedrørende en eksisterende reservation eller hvis du ønsker at lave en ny reservation, kontakt Kundeservice på 80 01 09 88 eller booking.service@bestwestern.com.

Har du spørgsmål til dit medlemsskab kontaktes Medlemsservice på bwr.service@bestwestern.com eller på telefonnummer 80 01 09 88.

For kontaktinfo til et bookingkontor i et andet land, se liste her .

Vores bookingkontorer er altid åbne.

Travel Card

Hvor køber jeg et Travel Card?

Best Western Travel Card kan købes på nogle hoteller eller på hjemmesiden.

Kan jeg give et Travel Card væk?

Ja, et Travel Card er ikke personligt! Når du køber et digitalt gavekort kan du vælge om det er til dig selv eller til en anden. Ved køb oplyser du bare adresse på modtageren af gavekortet.

Køber du et fysisk Travel Card på et af vores hotellet, kan dette også gives væk.

Hvilken valuta kan jeg fylde på mit Travel Card?

På vores hoteller kan du købe Travel Card i lokal valuta. Køber du via vores hjemmeside findes det i US dollars og Canadiske dollars.

Kan jeg anvende et Travel Card tanket med anden valuta end den lokale valuta, hvor jeg skal bo?

Ja! Du kan anvende dit Travel Card på Best Western hoteller i hele verden, uanset hvilken valuta kortet er tanket med. Beløbet omregnes automatisk til den lokale valuta i det land du benytter kortet.

Jeg har fået et Travel Card. Hvordan anvender jeg det?

Tillykke! Tænk på dit Travel Card som kontanter som du betaler med direkte på hotellet. Du booker værelse præcis som du plejer og betaler senere på hotellet. Ved check ind viser du dit Travel Card og gyldig ID. Det er ikke muligt at anvende kortet for betaling på hjemmesiden.

Skal jeg bruge hele Travel Cardet på en gang?

Nej, det skal du ikke. Du kan bruge gavekortet af flere omgange og eksempelvis betale noget af din hotelregning og gemme resten til senere.

Hvad kan jeg bruge Travel Card til og hvor?

Du kan bruge det til at betale hotelovernatninger på alle vores hoteller. På visse hoteller kan du også benytte det til spa, parkering mv. Kontakt det respektive hotel for mere information.

Hvor længe er et Travel Card gydigt?

Et Travel Card har ingen slutdato og udløber aldrig.

Travel Cards som er givet i forbindelse med en kampagne er tidsbegrænsede. Gyldigheden varierer fra kampagne til kampagne. Kontakt Kundeservice for at få gyldigheden oplyst.

Hvor lang tid tager det at få et digitalt Travel Card?

Det tager mellem 1-3 hverdage for levering af et digitalt Travel Card.

Skal mit Travel Card være gyldigt når jeg bor på hotellet eller rækker det, at det er gyldigt ved booking?

Dit Travel Card skal være gyldigt under dit ophold eller når du foretager et køb, da du betaler med det direkte på hotellet.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke har modtaget mit digitale Travel Card, men ser at det er betalt?

Har du ikke modtaget dit Travel Card skal du kontakte Kundeservice som kan hjælpe dig. De kan også hjælpe hvis du har mistet dit Travel Card.